Hoger springen met trampolines

Sport trampoline

Je hebt het waarschijnlijk allemaal al eens gehoord, maar als je nu aan de zijlijn zit en denkt “Ik ga springen als een kind op een Sport trampoline. Ik ga proberen net zo te worden als die gekke trampoline mensen”, dan kan dat! De meeste mensen zeggen dat trampoline-lessen super leuk zijn, maar ze realiseren zich niet hoeveel meer je in staat bent om te springen dan je typische gymles.

Waar je op moet letten bij de trampoline

Op een trampoline mogen je benen niet recht in de lucht staan. Je voeten moeten plat op de grond staan en je lichaam moet op je benen balanceren. De meeste mensen kunnen alleen een push-up naar de zijkant of een beenlift in het midden van de trampoline doen. Dat verandert allemaal wanneer je op je trampoline staat. Je gaat in staat zijn om kicks, flips en sprongen naar de zijkant te doen. Er zijn verschillende fitnesscentra die trampoline-workouts aanbieden en je kunt er hier meer over lezen.

Sport trampoline

Evenwicht vinden betekend veel oefenen

Dat betekent niet dat je evenwicht perfect zal zijn, maar je zal zeker in staat zijn om veel beter te balanceren en je zal niet zo bang zijn om te springen als wanneer je op een normale trampoline staat. Wat nog veel leuker is, is dat je in de sportschool over verschillende obstakels zult balanceren om je evenwicht te bewaren. Het is zelfs bewezen dat trampolines gunstig kunnen zijn voor sommige ouderen met evenwichtsproblemen. De trampoline helpt hun bloeddruk in evenwicht te houden, hun bloedstroom te reguleren, hun benen en gewrichten te versterken, hun houding te verbeteren en hun evenwicht te ontwikkelen.

Meer verhalen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *